Dankzij het label "Wallonie, Kwaliteitsbestemming", engageren toerismeprofessionals zich om je kwalitatieve dienstverlening aan te bieden.

Het label "Wallonië Kwaliteitsbestemming" is een hulpmiddel voor kwaliteitsbeheer en is geïnspireerd op het Zwitserse Programme Qualité. Het werd in 2012 in Wallonië geïntroduceerd. Het is een eenvoudig en flexibel hulpmiddel dat alle Waalse toerismeprofessionals engageert om voortdurend verbeteringen aan te brengen in de diensten die aan toeristen worden aangeboden.

Elke toeristische dienstverlener kan hier aan meedoen, ongeacht zijn grootte of activiteitensector zolang beantwoord wordt aan de behoefte aan kwaliteit van de eindklant.

Hoe werkt het ? 

Het Kwaliteitslabel betekent dat:

  • jouw tevredendheid de prioriteit is van de persoon die je verwelkomt;
  • jou een kwalitatieve dienstverlening aanbieden essentieel is voor deze toerismeprofessional;
  • je je op een unieke manier verwelkomd voelt;
  • er rekening wordt gehouden met je mening en klachten zodat de toerismeprofessional zijn dienstverlening kan verbeteren
  • je vindt deze beloftes op het Charter dat weergegeven wordt bij elke toeristische deelnemer.