Autoworld

Parc du Cinquantenaire 11 Jubelpark 11 - 1000 Brussel

Autoworld

  • Station in 500 m
  • Autoparking
  • Busparking
    40 plaatsen
  • Maestro
  • Visa/Mastercard
Algemeen

Algemeen

Autoworld is ondergebracht in de hallen van het Jubelpark, één van de pronkstukken van het Belgisch architecturaal erfgoed in het hart van Brussel. Het museum herbergt één van de grootste autoverzamelingen van Europa met meer dan 250 prachtig gerestaureerde voertuigen.
Praktische informatie

Praktische informatie

Informatie voor individuele bezoekers

  • Uurrooster
    Het hele jaar: dagelijks van 10 tot 17 u (18 u in het weekend)
  • Prijs
    volwassenen €12 - 65+ €10 - studenten / gehandicapten €9 - kinderen (6-12) €( - kinderen (<6) gratis
  • Rondleiding

    Op aanvraag, €85 per gids

  • Duur van het bezoek

    1u30

Informatie voor groepen

  • Uurrooster
    • Maandag 10:00 - 17:00
    • Dinsdag 10:00 - 17:00
    • Woensdag 10:00 - 17:00
    • Donderdag 10:00 - 17:00
    • Vrijdag 10:00 - 17:00
    • Zaterdag 10:00 - 18:00
    • Zondag 10:00 - 18:00
  • Prijs
    (min. 15 pers.) € 9
  • Rondleiding
    €85 per gids (max. 30 pers.). Schriftelijk reserveren verplicht, twee weken voor het bezoek
  • Informatie
    Shop - brasserie - zaalverhuur
Meer informatie
Kaart

Route

Events

Events

  • 2020
    Feb
    01
    2020
    Mrt
    15
    Love Bugs "Special Transformations"
    Love Bugs "Special Transformations"
    • Uurrooster

      01/02/2020 - 15/03/2020: * maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag: van 10:00 tot 17:00 * zaterdag en zondag: van 10:00 tot 18:00

    • Prijs

      Normal: 12,00 € - Enfants: 5,00 € - Jeunes: 9,00 € - Senior: 10,00 €

    Naar goede gewoonte zet Autoworld gedurende de hele maand februari een bepaald aspect van de Kever in de kijker. Dit jaar richt het museum de spotlights op auto's die op een opvallende manier zijn getransformeerd. Want het klassieke Kever-chassis is een echte bron van inspiratie voor creatieve fans, die het autootje zelf hebben omgetoverd tot originele vrijetijds- en sportwagens. Tot 15 maart stelt Autoworld een 15-tal van deze transformaties ten toon op de drie hiervoor voorziene podia van het Autoworld-museum. Herinnert u zich de Formule V nog, waar talloze doorgewinterde racepiloten ooit hun strepen mee hebben verdiend? En de Fun Cups die elk jaar 25 uur lang over het circuit van Spa-Francorchamps raasden? By the way…, heb je recent ook geen Porsche GT3 gezien in de kleuren van N ° 53 "Herbie"? De buggy’s Apal en Riter die als kit werden verkocht om ze op het goedkope chassis van een oude wagen te monteren, waren zo'n vijftig jaar geleden ook razend populair in ons land, maar herinnert u zich dat Apal een Coupé (1963) en een Speedster (1971) produceerde, ook op Kever-chassis? We hebben zelfs een originele Cox Rat Rod uit 1958 teruggevonden en een 4-deurs, nl. de Taxi Rometsch. Vanuit de periode van de 2e Wereldoorlog zullen een Schwimmwagen en een Kübelwagen te zien zijn. Ook de Combi’s mochten niet aan deze expo ontbreken… Autoworld presenteert onder meer een spectaculaire uitgebreide T1 Limousine met niet minder dan ... 8 vensters aan elke kant! Deze kleine tentoonstelling, rijk aan ontdekkingen rond de charmante kever, is zeker een bezoekje waard!

  • 2020
    Mrt
    20
    2020
    Apr
    26
    Break & Station Wagon Story
    Break & Station Wagon Story
    • Uurrooster

      20/03/2020 - 26/04/2020: * maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag: van 10:00 tot 17:00 * zaterdag en zondag: van 10:00 tot 18:00

    • Prijs

      Normal: 12,00 € - Enfants: 5,00 € - Jeunes: 9,00 € - Senior: 10,00 €

    Breaks zijn ouder dan de auto, er bestonden immers reeds paardenkarren die de naam break droegen. In Amerika spreek men van Station Wagons, omdat ze oorspronkelijk werden gebruikt om reizigers met hun bagage te vervoeren, niet zelden van of naar het station. Ze waren gebaseerd op gewone auto’s, maar boden veel meer plaats dank zij een verlengde achterzijde. Voor de oorlog waren ze niet zelden gedeeltelijk uit hout, vandaar de naam “Woody”. Na de oorlog werden ze, mede door de babyboom, populair als familievoertuig, eerst in de VS en niet veel later ook in Europa.